Θεσσαλονίκη: Το επικίνδυνο σημείο της Μητροπόλεως
Εξογκώματα και βαθουλώματα σε όλο το μήκος - Τι λέει για το θέμα o Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης
Η Θεσσαλονίκη και οι δρόμοι της… Μια ιστορία που κρύβει ευχάριστες, αλλά και δυσάρεστες -πολλές φορές- εκπλήξεις.
Σε πολλά σημεία της πόλης, οι δρόμοι «φωνάζουν», παρά τις προσπάθειες για ασφαλτόστρωση, υπάρχει ακόμη πολύς… δρόμος για να πούμε ότι η εικόνα αλλάζει.
Όποιος διασχίζει την πόλη με μηχανάκι, μπορεί να καταλάβει. Μια βόλτα κι αισθάνεσαι πως οδηγείς πολλές φορές σε χωματόδρομο – λακκούβες, εξογκώματα και τραντάγματα σε κάθε μέτρο.
Η κυκλοφορία στην πόλη, είτε πεζός είτε με όχημα, μπορεί να σε οδηγήσει σε μια μικρή περιπέτεια. Παρά το σε εξέλιξη πρόγραμμα αναπλάσεων δέκα δρόμων της πόλης (αυτή τη στιγμή τα συνεργεία βρίσκονται στην Εγνατία), η συνολική εικόνα δεν είναι ενθαρυντική.
Πάμε στη Μητροπόλεως.
Ένας δρόμος με τόσο ιστορικό και κυκλοφοριακό βάρος, που σε πολλά σημεία η εικόνα του δεν είναι αντάξια αυτής της συνθήκης.
Μιλάμε για έναν από τους πιο κεντρικούς άξονες της Θεσσαλονίκης, που όμως σε πολλά σημεία είναι επικίνδυνος για οδηγούς και πεζούς.
Το οδόστρωμα έχει περάσει πολλά: τα πασαλάκια ήρθαν, έφυγαν και τελικά επέστρεψαν. Παλαιότερα, τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα έκλειναν συνεχώς μία λωρίδα – κάτι που πλέον έχει περιοριστεί.
Όμως τώρα, μπροστά στη στάση του ΟΑΣΘ Μητροπόλεως, ο δρόμος… μόνο δρόμο δεν θυμίζει. Εξογκώματα και βαθουλώματα σε όλο το μήκος. Ένα στραβοπάτημα τη στιγμή που προσπαθείς να μπεις στο λεωφορείο και μπορεί να γίνεις θύμα ατυχήματος.
Κάποιες στιγμές, αναρωτιέσαι: πρέπει να συμβεί κάτι τραγικό για να δρομολογηθεί μια αλλαγή;
Οδηγοί πατινιών, ποδηλάτων και δικύκλων περνούν με αγωνία από το σημείο, σαν να κάνουν ασκήσεις ισορροπίας. Ο κίνδυνος είναι μεγάλος και για περαστικούς – όσους απλώς θέλουν να διασχίσουν τον δρόμο ή να μπουν σε ένα λεωφορείο.
Η Parallaxi επικοινώνησε με τον Πρόδρομο Νικηφορίδη, Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, και μας εξηγεί τι συμβαίνει με το συγκεκριμένο σημείο του δρόμου.
«Η αλήθεια είναι πως δεν έχω δει επακριβώς το συγκεκριμένο σημείο, η Μητροπόλεως ασφαλτοστρώθηκε επί δημαρχίας Ζέρβα, και μάλιστα είχε παρουσιαστεί ως “πολύς καλής ποιότητας ασφαλτόστρωση”.
Προς το παρόν για εμάς δεν είναι στα σχέδιά μας η Μητροπόλεως, από την άλλη βέβαια επειδή μου έχουν αναφέρει ξανά για τον συγκεκριμένο δρόμο κάποιο πρόβλημα, είναι προφανές πως θα βρούμε έναν τρόπο να αντιμετωπίσουμε έστω και σημειακά για να λύσουμε το πρόβλημα καθώς είναι επικίνδυνο για τα μηχανάκια και τους πεζούς.
Όντας και εγώ οδηγός δίκυκλου αντιλαμβάνομαι τα προβλήματα και τα ζω από μέσα.
Είμαστε τώρα στην φάση των τριών εργολαβιών ασφαλτόστρωσης που έχουν γίνει διαγωνισμοί και περιμένουμε τις διαδικασίες ενώ παράλληλα έχουμε τρεις εργολαβίες για πεζοδρόμια… Τα παλιά χρόνια, πιάνανε την Τσιμισκή. Κάνανε όλο το δρόμο. Αυτό εμείς δε θα το κάνουμε.
Δεν έχει γίνει ποτέ μέχρι τώρα αυτό που πάμε να κάνουμε εμείς: οι σημειακές παρεμβάσεις σε πολλούς δρόμους. Τα προβλήματα συνήθως εμφανίζονται σε μοναδικά σημεία των δρόμων για παράδειγμα σε 200 τ.μ. Αυτό δε σημαίνει ότι θα πάμε να φτιάξουμε όλο τον δρόμο. Υπάρχουν πάνω από 1.500 δρόμοι αν για κάθε χαλασμένο πλακάκι φτιάχνουμε όλο τον δρόμο… και όμως αυτό δεν γινόταν παλιά.
Σε περίπτωση που τελεσφορήσει το θέμα αυτό το επόμενο διάστημα θα είναι από τις προτεραιότητές μας γιατί αυτά τα σημεία που έχουν ανωμαλίες και δημιουργούνται εξογκώματα είναι πράγματι πολύ επικίνδυνα.
Η πόλη μας βέβαια έχει πολλά προβλήματα και παντού και πρέπει σιγά – σιγά να τα αντιμετωπίσουμε όλα – έχουμε ήδη αντιμετωπίσει πολλά».