Η Gen Alpha καταναλώνει ό,τι ένας ενήλικας
Aπό τα προϊόντα skincare στο Iphone. Είναι η Gen Alpha μία υπερκαταναλωτική γενιά;
Η Gen Alpha, γεννημένη μεταξύ 2010 και 2024, είναι πολύ ενημερωμένη όσον αφορά τις μπράντες, όμως έχουν συγκεκριμένα μέρη ή επωνυμίες που προτιμούν να ψωνίζουν. Η Gen Alpha θέλει να μπει απευθείας στα brands της ενηλικίωσης, προτιμώντας να ψωνίζει από εκεί που ψωνίζουν οι millennial γονείς της: Lululemon, Sephora, Walmart, Target.
Οι επωνυμίες αυτές είναι έτοιμες να υποδεχτούν και να εντάξουν αυτούς τους νέους καταναλωτές, γι’ αυτόν τον λόγο βγάζουν “σειρές” προϊόντων που καλύπτουν πλήρως τις επιθυμίες και τις ανάγκες της Gen Alpha. Έχοντας το βλέμμα τους στους νεότερους καταναλωτές, οι επωνυμίες των ενηλίκων – όπως αυτές που προαναφέρθηκαν- μπορούν να εξασφαλίσουν τo ενδιαφέρον της επόμενης γενιάς επεκτείνοντας απλώς τις προσφορές που έχουν ήδη στα προϊόντα που αφορούν την Gen Alpha.
Τι είναι η έννοια του tween
Η έννοια του “tween” είναι σε μεγάλο βαθμό όρος της Βόρειας Αμερικής και δεν θα υπήρχε αν δεν υπήρχε διαφήμιση. Συντομογραφία του «tweenager», μια από τις πρώτες εμφανίσεις της λέξης ήταν το 1964 ως προσδιορισμός μεγέθους σε άρθρο των New York Times σχετικά με τα ψώνια. Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, ο όρος είχε γίνει σταθερή, με τις συνήθειες αγορών για πράγματα όπως οι κάμερες Polaroid και τα βιντεοπαιχνίδια να γίνονται συχνά πρωτοσέλιδα. Άλλες γλώσσες έχουν άλλες ορολογίες σχετικά με την έννοια αυτήν, όπως “teini” στη Φινλανδία. και το αραβικό “sin el morahqa”, που μεταφράζεται σε “ηλικία που πλησιάζεις”.
Το Tween shopping έχει επίσης αποκτήσει διεθνή βάση. Υπήρχε το Tammy Girl, ένα καταφύγιο για τους tweens του Ηνωμένου Βασιλείου στη δεκαετία του ’90 που έκλεισε τις πόρτες του το 2005 και το Pull&Bear, ένα streetwear-casual κατάστημα για νέους που ιδρύθηκε στην Ισπανία το 1991.Το οποίο συνεχίζει δυνατά μέχρι σήμερα, βγάζοντας συλλογές ακόμη και για την Gen Alpha που εντάχθηκε τώρα στις λίστες καταναλωτών.
Αμερικανικές μάρκες tween όπως η Abercrombie & Fitch και η Hollister έχουν επίσης επιτυχία στο εξωτερικό, με καταστήματα στην Ασία, την Ευρώπη και τη Νότια Αμερική, οι οποίες συνήθως έχουν τμήμα που ονομάζεται TRF και απευθύνεται αποκλειστικά σε αυτή την γενιά. Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία διαφημίσεων και μέσων ενημέρωσης Razorfish, ο τίτλος των αγαπημένων καταστημάτων της Gen Alpha, απονέμεται στην Amazon,την Apple, τη Nintendo, την Target και άλλα καταστήματα που είναι ενταγμένα στη λίστα ενός τυπικού ενήλικα, όπως λόγου χάριν το Sephora.
Τα καταστήματα επωνυμίας πλέον είναι για όλους και δεν χωρίζονται για ανήλικους και ενήλικους
Η Razorfish αναφέρει ότι η Gen Alpha και η Gen Z έχουν κοινές αγαπημένες μπράντες και κοινό καταναλωτικό ενδιαφέρον.
“Οι τάσεις αυτές τις μέρες δεν είναι συγκεκριμένες όσον αφορά την ηλικία”, λέει ο Casey Lewis, ο οποίος ερευνά και καταγράφει ενημερωτικό δελτίο ανάλυσης καταναλωτών για νέους. Για παράδειγμα, πολλές φορές οι επωνυμίες των καταστημάτων επεκτείνουν το μέγεθος των ρούχων σε κάθε νέα συλλογή που βγάζουν, “π.χ., τα γυναικεία ρούχα έρχονται σε μικρότερα μεγέθη”, εξηγεί ο Lewis, “οπότε είναι πιο εύκολο να τα φορέσει μία έφηβη ή ένα μικρό κορίτσι. Τα νεαρά κορίτσια φορούν φαρδιά τζιν και κολάν, όπως και οι millennials, οπότε τα γούστα δεν ξεχωρίζουν ανάμεσα στις δύο γενιές.”
Όμως, ενώ η Gen Alpha μπορεί να έχει ισχυρές προτιμήσεις στις επιλογές αγορών, δεν έχει ακόμη ανεξάρτητη δύναμη δαπανών, ότι αγορές κάνει λοιπόν η Gen Alpha, aφορά αποκλειστικά και μόνο το πορτοφόλι των γονιών τους.
Συνήθειες στο διαδίκτυο και εμπειρίες εκτός σύνδεσης
Αυτές οι συνήθειες χτίστηκαν στο Διαδίκτυο την τελευταία δεκαετία, πρώτα στο Instagram, όπου οι millennials έμαθαν να ακολουθούν φωτογενή τρόπο ζωής και μετά στο TikTok, όπου οι Gen Z και Gen Alpha έχουν μάθει να παρακολουθούν «get ready with me» απαριθμώντας τις μάρκες που καταναλώνουν οι διάσημοι.
Οι τάσεις που είναι δημοφιλείς σε πολλές γενιές, όπως το “face-baking” και το “pimple-patching”, βασίζονται αποκλειστικά στην δοκιμή και την αναθεώρηση διαφορετικών προϊόντων, οι αδιάκοπες εμφανίσεις ορισμένων προϊόντων στα Stories του Instagram, στα βίντεο από το YouTube και στις σελίδες TikTok For You έχουν διαμορφώσει τις καταναλωτικές συνήθειες της Gen Alpha. Η κατοχή ορισμένων εμπορικών σημάτων παρέχει επίσης στους tween άμεση αποδοχή σε μια ελίτ κοινότητα. Η αγορά μιας συγκεκριμένης επωνυμίας έχει γίνει η νέα είσοδος στην ενήλικη ζωή, με την οποία και φλερτάρει η συγκεκριμένη γενιά.
Ίσως αυτό ακριβώς συμβαίνει όταν τρεις γενιές που εκτείνονται σε σχεδόν 40 χρόνια μοιράζονται τον ίδιο ψηφιακό χώρο: το 43% των Gen Alphas στις ΗΠΑ είχαν tablet πριν από την ηλικία των έξι ετών και το 58% έλαβαν το πρώτο τους iPhone μέχρι την ηλικία των 10 ετών.Υπάρχουν επωνυμίες που δημιουργούν και μάρκετινγκ με γνώμονα τη Gen Alpha, εστιασμένο κυρίως στην τιμή και την οπτική απήχηση. Πολλές μάρκες ελπίζουν να στοχεύσουν τη νεότερη γενιά τονίζοντας τις αξίες τους.
Περιβάλλον και καταναλωτισμός της Gen Alpha
Η βιωσιμότητα είναι ήδη μια σημαντική αξία για τη Gen Alpha, αναφέρει το Razorfish και το αυστραλιανό κατάστημα ρούχων Ziggy Zaza. Eξασφαλίζει την πίστη των παιδιών με περιβαλλοντική αντίληψη και των γονιών τους, κατασκευάζοντας και χρησιμοποιώντας βιώσιμα και ανανεώσιμα υλικά. Το What Mother Made με έδρα το Λονδίνο έχει παρόμοιο ήθος, αλλά ελπίζει να προσελκύσει τα παιδιά και τους γονείς τους προσφέροντας χειροποίητα προϊόντα ένδυσης μηδενικών αποβλήτων και για τους δυο.
Επιθυμίες στο σήμερα
Στα τέλη του 2023, ο Lewis συγκέντρωσε τα πιο δημοφιλή χριστουγεννιάτικα δώρα για εφήβους, βασισμένα σε βίντεο TikTok. Τα δώρα περιλάμβαναν ποτήρια Stanley, γκάτζετ μαλλιών Dyson και παντόφλες Birkenstock δηλαδή, όλα τα αντικείμενα που μπορούν να αγοράσουν οι ενήλικες μόνοι τους, αλλά και να αγοράσουν για τα παιδιά τους.
Ενώ η Gen Alpha μπορεί να κλίνει προς τα γούστα των ενηλίκων, εξακολουθεί να θέλει ένα μέρος για να παίξουν.«Το θέμα με τα tweens είναι ότι υπάρχουν λιγότεροι χώροι ειδικά για αυτούς τώρα», λέει ο Lewis.Η φυσική λιανική έχει υποχωρήσει τα τελευταία χρόνια, με τα εμπορικά κέντρα των ΗΠΑ να κλείνουν με ρυθμό 15 έως 20 ετησίως, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ακινήτων Green Street Advisors.Συνολικά, στις ΗΠΑ έκλεισαν τουλάχιστον 2.800 καταστήματα λιανικής το 2023.Τα εμπορικά κέντρα που παραμένουν, όπως το Garden State Plaza του Νιου Τζέρσεϊ, έχουν δει το ποσοστό πληρότητάς τους να ανακάμπτει στα προ πανδημίας επίπεδα και οι πωλήσεις στα εμπορικά κέντρα αυξήθηκαν περισσότερο από 11% μεταξύ 2021 και 2022. Έτσι, τα μέρη που είναι τα πιο δημοφιλή για την Gen Alpha, είναι εκείνα που αισθάνονται σαν μέρος για παιχνίδι.”Μπαίνεις σε ένα Sephora και είναι σαν ένα λούνα παρκ για μακιγιάζ”, λέει ο Lewis. “Είναι πραγματικά ένα είδος δωρεάν για όλους για ενήλικες και παιδιά.”
Τα μεγάλα καταστήματα όπως το Walmart και το Target, δύο από τα αγαπημένα εμπορικά σήματα της Gen Alpha, προσφέρουν επίσης ένα παρόμοιο είδος λιανικής παιδικής χαράς. Ακόμη και οι χώροι παιχνιδιών γι αυτή την γενιά έχουν αλλάξει.