Mετρό Θεσσαλονίκης-Λεωφορεία ΟΑΣΘ: Πότε αναμένεται το ενιαίο εισιτήριο με αυξημένη τιμή

Σε προτεραιότητα το ζήτημα από το ΥΠΟΜΕ, σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού

Κωστής Κοτσώνης
mετρό-θεσσαλονίκης-λεωφορεία-οασθ-πότ-1245429
Κωστής Κοτσώνης

Μία από τις εκκρεμότητες που συνεχίζουν, έξι μήνες μετά τη λειτουργία του μετρό και την εφαρμογή του νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης, είναι η εφαρμογή ενός ενιαίου εισιτηρίου, στα πρότυπα της Αθήνας και άλλων πόλεων.

Αυτήν τη στιγμή, οι επιβάτες μετρό και λεωφορείων είναι αναγκασμένοι να κατέχουν διαφορετικό εισιτήριο ή προσωποποιημένη κάρτα, ανάλογα με το μέσο που θέλουν να χρησιμοποιούν. Για αυτόν το λόγο, οι αρμόδιοι προχώρησαν πριν την έναρξη του μετρό σε νέα τιμολογιακή πολιτική, ώστε κάθε μονό εισιτήριο να κοστίζει 0,60 ευρώ και έτσι οι επιβάτες που θέλουν να κάνουν μετεπιβίβαση να πληρώνουν 1,20 ευρώ, δηλαδή παρόμοια τιμή με αυτήν που ισχύει στην Αθήνα.

Η ενοποίηση των δύο συστημάτων θα διευκολύνει πρακτικά τους επιβάτες, δίνοντας και επιπλέον κίνητρο για συνδυαστική χρήση μετρό και λεωφορείων, με μόνο ένα εισιτήριο ή κάρτα.

Σύμφωνα με προηγούμενα ρεπορτάζ, η ενοποίηση των δύο συστημάτων βρισκόταν στο τραπέζι εδώ και πολύ καιρό, όμως δεν κατέστη ποτέ δυνατή. Εξαρχής σχεδιάζονταν δύο ξεχωριστά συστήματα εισιτηρίου (το νέο, ηλεκτρονικό του ΟΑΣΘ από τον ΟΣΕΘ και αυτό του μετρό από την Ελληνικό Μετρό, που επίσης είναι ηλεκτρονικό), χωρίς μέχρι και τελευταία στιγμή να βρεθεί λύση ώστε να γίνει «πάντρεμα» του ενός με το άλλο.

Ο Γιάννης Τόσκας, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), είχε αφήσει παλιότερα ανοιχτό το ενδεχόμενο για εφαρμογή ενιαίου εισιτηρίου σε βάθος χρόνου, έπειτα από μελέτη των προτιμήσεων και των συνηθειών των επιβατών στα δύο μέσα.

Πριν μερικές μέρες, μιλώντας στο συνέδριο MobilityNext για την ηλεκτροκίνηση, που διοργανώθηκε στο Νόησις, ο κ. Τόσκας έκανε λόγο για λειτουργία του ενιαίου εισιτηρίου τον ερχόμενο Φεβρουάριο.

Σύμφωνα με στιγμιότυπο από την ομιλία που κατέγραψε το blog Συγκοινωνιακά Νέα, ο κ. Τόσκας δήλωσε ότι η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει θέσει σε προτεραιότητα το θέμα, ενδεχομένως κάτω από το ενιαίο κυβερνητικό «νέφος» (G-Cloud), βάσει νέας σύμβασης που θα ενώσει τα δύο διαφορετικά συστήματα.

Φυσικά, το τελικό ενιαίο εισιτήριο αναμένεται να έχει αυξημένη τιμή, καθώς θα επιτρέπει τη μετεπιβίβαση σε δύο διαφορετικά μέσα εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου.

Η δήλωση του κ. Τόσκα:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα