Πες μου ποιο social media χρησιμοποιείς να σου πω σε ποια γενιά ανήκεις
Από το +1 και στέλνω του Facebook, στο «Διαβάστηκε» του Instagram και στο FYP του TikTok.
Επιμέλεια: Μυρτώ Τούλα, Νίκος Γκάγιας Instagram, Facebook, Twitter, Tik-Tok, Youtube, Linkedin, Pinterest, η γκάμα των social media είναι μεγάλη και συνέχεια αναπτύσσεται. Πολλοί τα χρησιμοποιούν για επικοινωνία, άλλοι για να εκφράζουν την άποψη τους μέσα από αυτά, ορισμένοι για ψυχαγωγία και ανταλλαγή ιδεών και έμπνευσης.
Τα social media έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας, η ψηφιακή μας ταυτότητα, μέσα σε αυτά ανακαλύπτουμε τάσεις, ενημερωνόμαστε, μαθαίνουμε τις νέες κυκλοφορίες της μουσικής, γνωρίζουμε άλλους ανθρώπους.
Πριν από περίπου 15 χρόνια θα λέγαμε πως ο βασιλιάς των Social Media ήταν το Facebook, σήμερα για τις ηλικίες 18-28, ο βασιλιάς έγινε υπηρέτης. Νέες digital πλατφόρμες του έχουν κλέψει την θέση, η κάθε μία πρωτοστατεί στη ζωή μας για εντελώς διαφορετικό λόγο. Θα επικεντρωθούμε όμως στο πώς αυτές οι πλατφόρμες μπήκαν δειλά στις ζωές μας και αυτή τη στιγμή έχουν τεράστια δύναμη σε αυτές διότι εμείς οι ίδιοι τις εμψυχώνουμε.
Την άνοιξη του 2021, ερευνητές του Facebook αποκάλυψαν πως η πλατφόρμα σταδιακά χάνει τους νεότερους χρήστες, να σημειωθεί πως εκείνη την εποχή το Tik-Tok ήδη ήταν στα high του σε εκείνες της ηλικίες και φυσικά ευνοημένο καθώς είχε προηγηθεί το καθεστώς του εγκλεισμού όποτε και είδαμε άπειρους χρήστες ηλικιών 15-25 να στρέφονται σε αυτή την πλατφόρμα.
Σύμφωνα με έρευνα του Pew Research Center, η πλειονότητα των χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ηλικίας 18-29, το 2021 δήλωσαν πως χρησιμοποιούσαν το Instagram ή το Snapchat, ενώ περίπου το 50% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί το TikTok. Στην Ελλάδα, τον Δεκέμβριο του 2020, οι χρήστες ηλικίας 18-24 ήταν το 15,2% του κοινού του Facebook, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν τον Φεβρουάριο, ενώ οι 25-34, το 28,6%. Τον ίδιο μήνα, έγιναν 115 εκατ. επισκέψεις στο Facebook από την Ελλάδα.
Ζητήσαμε τη γνώμη νέων ηλικίας 19-25 ετών, για να εντοπίσουμε που έχει στραφεί η γενιά μας και να δώσουμε εξηγήσεις για μερικές καταστάσεις τις οποίες εμείς εντοπίζουμε καθημερινά. Θέλαμε να μάθουμε “ποια πλατφόρμα social media χρησιμοποιούν περισσότερο”, τους δώσαμε 4 διαφορετικές επιλογές.
Στην πρώτη θέση το Instagram με τους περισσότερους χρήστες να το προτιμούν, στην δεύτερη θέση το Tik-Tok, στην τρίτη θέση το Facebook και στην τελευταία η επιλογή του Twitter-Άλλο.
Στην ερώτηση μας σχετικά με το “πόσες ώρες περνούν καθημερινά στα social media” ως απάντηση δώσαμε δυο επιλογές “2-5” και “5-10”, ενθαρρυντικό το ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες ή οι λιγότερο ειλικρινείς επέλεξαν το “2-5”, ενώ το “5-10” το διάλεξαν μόλις 20 άτομα, μερικοί από τους οποίους εργάζονται στα social media ως influencers, content creators ή digital marketears.
Θελήσαμε επίσης να μάθουμε τον λόγο που οι συμμετέχοντες χρησιμοποιούν τα social media, παραθέσαμε λοιπόν το εξής ερώτημα “χρησιμοποιείτε τα social media για…”
Οι απαντήσεις που δόθηκαν ήταν δυο “Ψυχαγωγία” την οποία και επέλεξε το 42% και “επικοινωνία” με 58%.
Σχετικά με τα πρότυπα που υπάρχουν στα social media, το 34% δήλωσε πως επηρεάζεται από αυτά ενώ το 66% απάντησε αρνητικά. Αναφορικά με τις ειδήσεις, τις απόψεις των χρηστών και την επικαιρότητα που τρέχει διάχυτη στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, ρωτήσαμε τους συμμετέχοντες εάν επηρεάζονται από αυτά που διαβάζουν, το 56% απάντησε θετικά ενώ το 44% επέλεξε το “όχι”.
Στις τελευταίες μας ερωτήσεις φάνηκε η διαφορά προτίμησης που έχουν οι νέοι στις πλατφόρμες. Instagram ή Facebook; Υπερίσχυσε το Instagram με 92% έναντι του Facebook μόλις 8%. Ανάμεσα στις εφαρμογές του Instagram και του Tik Tok το 77% επέλεξε το Instagram ενώ το 23% το Tik Tok.
Αξίζει σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε πως το Facebook, παραμένει ο βασιλιάς των social media networks, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση επενδυτών του Facebook, η πλατφόρμα έχει επί του παρόντος 2,895 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως. Επιπλέον, ο αριθμός των ημερήσιων ενεργών χρηστών του Facebook (DAU) ανέρχεται επί του παρόντος σε 1,908 δισεκατομμύρια άτομα, δηλαδή το 65,9% του συνόλου των μηνιαίων χρηστών. Ωστόσο, βάσει ερευνών οι περισσότεροι ενεργοί χρήστες του Facebook κυμαίνονται στις ηλικίες των 35-65 ετών, αφού οι ηλικίες των 18-35 έχουν στραφεί και επίσημα στο Instagram και στο Tik Tok.
Ένας λογαριασμός στο Instagram μας υπενθυμίζει πώς καμία δεν είναι μόνη
Ας μιλήσουμε με γεγονότα βάσει ενός “πειράματος” που έκανε η Parallaxi σε άτομα ηλικίας 18-65 ετών, οι νέοι (23-30 ετών) ξόδευαν περισσότερο χρόνο στο Instagram ενώ στο Facebook ελάχιστο και μόνο για να ενημερώνονται από ειδησεογραφικά Μέσα.
Οι 18-23 αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο Tik-Tok, ακολουθεί το Instagram ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός του ότι δεν έχουν καν κατεβασμένη την εφαρμογή του Facebook στο κινητό τους.
Οι συμμετέχοντες του “πειράματος” ηλικία 30-65, ξοδεύουν πολύ περισσότερο χρόνο στο Facebook καθημερινά και όπως χαρακτηριστικά δηλώνουν από εκεί ενημερώνονται, γράφουν posts για να μοιράζονται απόψεις, συνομιλούν με φίλους και οικογένεια. Σε δεύτερη μοίρα έρχεται το Twitter και στην τελική θέση το Instagram καθώς όπως δηλώνουν οι συμμετέχοντες θεωρούν πως η συγκεκριμένη πλατφόρμα χρησιμοποιείται για επεξεργασία εικόνας.
Ας δούμε τα πράγμα όμως με την ματιά της Parallaxi σε Instagram, Facebook και Tik Tok.
Βλέποντας τους δικούς μας χρήστες, εντοπίζουμε πως οι περισσότερες ηλικίες είναι συσσωρευμένες στο Facebook και αυτό φαίνεται στα στατιστικά μας καθώς το συγκεκριμένο digital network είναι η κύρια πηγή επισκεψιμότητας μας. Αν βάλουμε τους εαυτούς μας σε αυτό το καλούπι διαπιστώνουμε πως πράγματι από το feed μας διαβάζουμε τις βασικές ειδήσεις από τις σελίδες που εμείς έχουμε κάνει like.
Στο Instagram οι χρήστες μας κυμαίνονται σε συγκεκριμένο ηλικιακό φάσμα, συγκεκριμένα στις ηλικίες των 18-34, εκεί οι χρήστες είναι εκπαιδευμένοι, ξέρουν πως θα συναντήσουν πληροφορία σε μορφή εικόνας και λιτής περιγραφής. Η δυνατότητα για ενημέρωση είναι περιορισμένη, ένα απλό γραφιστικό και ένα κουμπί που σε μεταφέρει στην ιστοσελίδα. Οι χρήστες του Instagram αποζητούν το καλό περιεχόμενα, τα καλοστημένα profile που έχουν κάτι να τους πουν, τις συζητήσεις, τις αλληλεπιδράσεις την δημιουργία. Μπορεί να υπάρχουν αρκετές διαφορές μεταξύ Instagram και Facebook αλλά σε αυτές τις ηλικίες και με το πέρας της διαχείρισης των social media κατανοούμε απόλυτα πως οι χρήστες αυτών επιλέγουν ως τρόπο επικοινωνίας την εικόνα.
Έτσι σήμερα το Instagram, έχει καταφέρει να γίνει ο βασιλιάς των social media των ηλικιών 18-34, να λανσάρει προϊόντα και να κάνει “χώρο” σε επαγγελματίες content creator, influencers, digital marketears και επιχειρήσεις. Μέσω αυτού η δυναμική των προαναφερόμενων διογκώνεται, οι επιχειρήσεις αποκτούν περισσότερους πελάτες και στοχεύουν ευκολότερα στα χαρακτηριστικά των χρηστών, oι χρήστες εκπαιδεύονται πια ευκολότερα και αναζητούν συγκεκριμένες σελίδες. Το Instagram εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει βίντεοκλησεις, live μεταδόσεις, ηχητικά μηνύματα, ακόμη και καταλόγους ετικετών που σε μεταφέρουν στα eshops με ενεργά links.
Από την άλλη στο TikTok όλα αλλάζουν. Εδώ πια μιλάμε για ηλικίες μεταξύ 12-30, με την δυναμική να στηρίζεται έντονά στους νεαρότερους, κυρίως στην ηλικιακή ομάδα των 12-18. Οι χρήστες της πλατφόρμας θέλουν έξυπνα video και εντυπωσιακό υλικό το οποίο θα τους ψυχαγωγήσει. Αν βέβαια δεν τα καταφέρει τότε scrollάρουν και το video του δημιουργού πηγαίνει κυριολεκτικά στα αζήτητα. Στο TikTok δεν υπάρχει χρόνος για πολλά λόγια και τα μικρά video δεν ευνοούν τις μεγάλες συζητήσεις. Αντίθετα οδηγούν τους creator στη δημιουργία ευφάνταστων ιδεών μέσα σε 60′, πολλές και φορές και σε 15′. Όσοι θέλουν να συζητήσουν επιλέγουν την δυνατότητα live μετάδοσης, όπου μπορούν να γνωρίσουν καλύτερα τους ακόλουθους τους και να διατυπώσουν τις σκέψεις τους. Ακόμα το τελευταίο διάστημα βλέπουμε η πλατφόρμα να εξελίσσεται με τους δημιουργούς να κάνουν video με χορηγίες, κάτι που δείχνει πως υπάρχουν εταιρείες που πιστεύουν και υποστηρίζουν το TikTok.
Pinterest, εκεί μέσα βρίσκουμε έμπνευση για το πώς θα ντυθούμε, για το τί διακόσμηση επιλέγουμε για τον προσωπικό μας χώρο, για το πώς θα βγάλουμε μία σωστή φωτογραφία ακόμη και για το τι σχήμα μαλλιών θα ζητήσουμε από την κομμώτρια.
Twitter, όσο και να έχει χάσει δυναμική θα είναι το δημόσιο μας δικαστήριο, εκεί όπου σχολιάζουμε τα πάντα με χαβαλέ, βγάζουμε χωλή και προσπαθούμε να χωρέσουμε σε 120 χαρακτήρες μία σκέψη. Στο Twitter οι χρήστες είναι εκπαιδευμένοι στον στόχο, τα λεγόμενα τους είναι λιτά αλλά γεμάτα νόημα και ουσία.
Youtube, το youtube θα αποτελεί πάντα για εμάς την ιδανική τηλεόραση, εκεί ξεκίνησαν τα vlogs, εκεί ακούσαμε μαγνητοσκοπημένες συναυλίες, εκεί είδαμε σε επανάληψη τις αγαπημένες μας σειρές, όλα εκεί.
Το Instagram, ο χρόνος μου και όλα τα άλλα
Είμαι παιδί του MSN, έτσι μπήκαν τα digital network στην ζωή μου. Μετέπειτα γύρω στο Γυμνάσιο μου χτύπησε την πόρτα το Facebook από το MSN όλοι μου οι φίλοι μεταφέρθηκαν εκεί, το αγάπησα το Facebook θυμάμαι εκείνα τα χρόνια γράφαμε σε τοίχους, τα profile τα ονομάζαμε τοίχους, αυτό ήταν, ένα post και ένα check in υποδήλωνε την ψηφιακή μας ταυτότητα. Πρόλαβα την εποχή που τα 1.000 likes στο Facebook σε κάνανε Famous, ήσουν πραγματικά διάσημος, όλοι θέλανε να βγουν μαζί σου. Αν ρωτήσετε τον πατέρα μου από την άλλη τόσα χρόνια χρήστης στο Facebook τις διαφορές δεν τις έχει καταλάβει, του φαίνονται όλα ίδια και δεν τον κατηγορώ γιατί η δική του η γενιά από αυτό ξεκίνησε και σε αυτό έμεινε, άντε και στο Gmail.
Εμείς αντ’ αυτού 2 χρόνια μετά μεταφερθήκαμε σε έναν άλλον κόσμο, σε εκείνον του Instagram, όπου κάποτε τον βλέπαμε σαν φωτογραφικό άλμπουμ, ποστάραμε εικόνες με τους φίλους μας, ένα φιλί με την σχέση μας, καλά-καλά story δεν υπήρχαν, αλλά ξαφνικά έβλεπες τους χρήστες της δικής μου ηλικίας να μεταναστεύουν και να παίρνουν τις ψηφιακές τους ταυτότητες στην χώρα εκείνη από την οποία μέχρι σήμερα δεν έχουνε βγει.
Πολλοί από μας με την μετακόμιση πετάξαμε από το κινητό μας την εφαρμογή του Facebook για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ήμουν από τις πρώτες στην παρέα μου που είχε Instagram και όπως φαίνεται δεν θα φύγω ποτέ από αυτό, το Instagram έγινε από απλό digital network η δουλειά μου. Έπαιξε τρομερά παιχνίδια με το μυαλό μου μέχρι που το σπούδασα και η φλόγα μου για εκείνο μεγάλωσε. Μιλάω πια σαν να είναι ο μεγαλύτερος μου έρωτας, γιατί θεωρώ πως γνωριζόμαστε πολύ καλά. Μιλώ σαν χρήστης και ως instagram manager, έχω ρίξει δάκρυ πάνω από το Instagram επειδή κάποιος χάκαρε έναν λογαριασμό ενός πελάτη μου, έχω βουρκώσει από ένα “διαβάστηκε”, διότι να υπενθυμίσω πως εκεί το συναντήσαμε πρώτη φορά, έχω θυμώσει που δεν βγήκαν oι τριάδες μου με τις εικόνες έτσι όπως τις ήθελα, γιατί δεν ταίριαζαν τα χρώματα μεταξύ τους. Και τώρα θα αναρωτιέστε τι μπούρδες είναι αυτές, μα το Instagram για εμάς που το ζούμε από τότε μέχρι σήμερα και το βλέπουμε να εξελίσσεται, να πειραματίζεται και να πέφτει είναι παιδί μας, ή μάλλον όχι είναι το σπίτι που έχουμε τα παιδιά μας.
Είναι λογικό που οι χρήστες της δικής μου ηλικίας είναι εγκλωβισμένοι σε αυτό τον κόσμο μέχρι σήμερα, διότι πέρασαν την εφηβεία μαζί του, είδαν την απλή φωτογραφία να γίνεται Boomerang, το Boomerang να γίνεται IGTV, το IGTV live μετάδοση, η Live Mετάδοση Q&A, είναι ένα κανάλι που δεν πρόκειται να βαρεθεί ποτέ, που πράγματι φτιάχνεις την εικόνα του εαυτού σου όπως εσύ επιθυμείς, λαμβάνεις πρότυπα, συζητάς, γνωρίζεις νέο κόσμο αλλά δεν το βαριέσαι ποτέ. Και φυσικά γι αυτούς τους λόγους είναι εύκολο να παγιδευτείς σε αυτό και να εθιστείς. Δεν θα σταθώ στον εθισμό όμως σε αυτό το κείμενο. Θα πάω ένα βήμα παρακάτω.
Ζούμε στην εποχή που διαχειριζόμαστε εμείς ως χρήστες χιλιάδες εφαρμογές social media, ξαφνικά μπήκε στη ζωή μας το Tik Tok και από τους πρώτους μήνες που μπήκαμε στον κόσμο του καταλάβαμε την δυναμική του, δεν θα πω ψέματα, το Tik Tok για εμένα είναι η πιο εθιστική πλατφόρμα, ξεκινάς να βλέπεις βίντεο 10 η ώρα το βράδυ και κοντεύει ξημέρωμα και είσαι ακόμη εκεί. Δεν το κλείνεις ποτέ, αλλά μέσω του Tik Tok, ανακαλύψαμε νέους καλλιτέχνες, μάθαμε να φτιάχνουμε γλυκά και φαγητά, βρήκαμε τα Heats της σεζόν και φυσικά χάρη στο Tik Tok αρκετοί άνθρωποι μίλησαν για τις ζωές τους και έδωσαν βήμα στους υπόλοιπους. Και αντίστοιχα πολλοί ήταν εκείνοι που βρέθηκαν με εκατομμύρια ακόλουθους από την μία μέρα στην άλλη και έγιναν Influencers. Αυτή είναι η δυναμική των social media οι χρήστες εμπιστεύονται εικονικά πρότυπα και τα ανεβάζουν.
Η ζωή μας χωρίς το Internet θα ήταν… – Oι συντάκτες της Parallaxi γράφουν
Η κάθε πλατφόρμα είναι κάτι άλλο, προσωπικά όπως θα καταλάβατε από την δική μου εμπειρική ανάλυση είμαι ερωτευμένη με το Instagram το οποίο και δεν θα εγκαταλείψω ποτέ. Ωστόσο, θα κλείσω με την εξής μου σκέψη, αν την εποχή των γυναικοκτονιών και του metoo δεν υπήρχαν social media αυτή τη στιγμή θα παραμέναμε στο σκοτάδι.
*Mυρτώ Τούλα
Βρε TikTok τι είναι αυτό το FYP που μου βγάζεις;
Βλέπω τα στατιστικά από το poll και δεν εκπλήσσομαι καθώς όντως είμαστε η γενιά που ως πρώτη πλατφόρμα γνώρισε το Facebook και έγραφε +1 και στέλνω, όμως ασχολήθηκε ενεργά για πολλά χρόνια με το Instagram. Δημιούργησε αναμνήσεις με τα άπειρα story, ανέβασε και έσβησε φωτογραφίες από το profile της και πάτησε καρδιά σε ό, τι της κίνησε το ενδιαφέρον. Το TikTok κακά τα ψέματα ήρθε πολύ αργά στις ζωές μας και ακόμα δεν γνωρίζουμε για πόσο θα μείνει – αν και με την δυναμική που έχει, όλα δείχνουν πως θα γίνει κυρίαρχο. Αν η έρευνα απευθυνόταν σε μικρότερες ηλικίες πιθανώς το TikTok να ήταν πρώτο και με διαφορά, το ίδιο και το Facebook, αν γινόταν σε μεγαλύτερες ηλικίες.
Είναι γεγονός πως καθημερινά το TikTok κερδίζει όλο και περισσότερους χρήστες. Μετά τα story στο Instagram, τα οποία ήταν σύντομα και οι περισσότεροι ανεβάζουν φωτογραφίες, ήρθε το TikTok στις ζωές μας και οι content creator βρήκαν χώρο για να δημιουργήσουν υλικό. Μικρά σύντομα video, τα οποία από λεπτό σε λεπτό μπορούν να γίνουν viral χωρίς καν να το πάρεις χαμπάρι. Κάπως έτσι σιγά σιγά αντικαταστήσαμε τα story με το scroll στη νέα αυτή για εμάς πλατφόρμα.
Στην αρχή δεν ξέραμε που πάνε τα τέσσερα. Κάτι για FY και FYP μας έλεγαν και νομίζαμε πως μας έβρισαν. Στη πρώτη καραντίνα θυμάμαι ψάχναμε ατελείωτες ώρες το χρονόμετρο για να τραβήξει video μέχρι ένα συγκεκριμένο σημείο. Τόσο νέα τεχνολογία μας φαινόταν. Λες και πιάσαμε κινητό πρώτη φορά στα χέρια μας. Απίστευτα πράγματα – από τις λίγες φορές που ένιωσα παππούς. Δεν θα συζητήσω όταν το πρώτο video που ανέβασα πήρε παραπάνω προβολές και μου σχολίασαν άγνωστοι άνθρωποi. Πάρτι στο χωριό, λες και και εγώ δεν ξέρω τι έγινε.
Στην αρχή το βαριόμουν να πω την αλήθεια, δεν έβρισκα τον λόγο που μπορεί κάποιος να αφιερώνει τόσες ώρες εκεί. Έτσι έβλεπα λίγο πριν κοιμηθώ, καμιά ώρα μόνο. Στα μεγάλα κέφια έστελνα κανά πετυχημένο στους φίλους μου για να γελάσουμε, δεν ήξερα καν πια τραγούδια/video είναι viral. Μία ώρα είπα πριν; Ξεχάστε το! Λίγους μήνες μετά έχω εθιστεί και μετράω σίγουρα ένα 4ωρο καθημερινά. Τι να κάνω; Έβγαλε νέο video η Drechos και έπρεπε να το δω. Βέβαια δεν είμαι ο μόνος. Μιλάω με φίλους και γνωστούς και το έχουν πάθει και αυτοί. Αφού πια μπαίνω και πετυχαίνω video τους χωρίς να τους ακολουθώ.
Η πρώτη YouTuber που παρακολούθησα ποτέ, απαντά στις ερωτήσεις που πάντα ήθελα να της κάνω
Βέβαια σ’ αυτό θεωρώ πως ευθύνεται η μικρή διάρκεια των video και το γεγονός πως η πλατφόρμα σου παρουσιάζει υλικό που σ’ αρέσει με βάση τα video που έχεις πατήσει like και έχεις παρακολουθήσει περισσότερο. Επομένως θεωρώ σίγουρο πως το TikTok θα αναπτυχθεί και άλλο και θα κυριαρχήσει στα social network. Ήδη βλέπουμε διαφημίσεις όταν μπαίνουμε στην εφαρμογή, δημιουργούς να κάνουν video επί πληρωμή και τοποθετήσεις προϊόντων, καθώς και λανσαρίσματα νέων τραγουδιών.
Σε γενικές γραμμές πιστεύω πως η κάθε πλατφόρμα έχει το δικό της κοινό, το οποίο μπορεί να είναι ενεργό σε δύο ή παραπάνω εφαρμογές. Ας πάρω εμένα ως παράδειγμα. Μπορεί τους τελευταίους μήνες να αγαπώ τα γρήγορα video του TikTok, παρ’ όλα αυτά είμαι μεγάλος fan των μεγάλων podcast στο YouTube. Ακόμα προτιμώ να δω ένα πολύωρο travel vlog από το να δω ένα μονόλεπτο vlog στο TikTok. Βρίσκονται όλα στις εφαρμογές του κινητού μου, όμως το καθένα για διαφορετικό λόγο. Το Facebook για ένα scroll και για να δω κάποια είδηση, το Instagram για χάζεμα φωτογραφιών, story και επικοινωνία, το TikTok ή αλλιώς η νέα μου εμμονή για ψυχαγωγία και το Twitter επίσης για να βλέπω τι γράφουν οι απίστευτοι χρήστες του!
*Νίκος Γκάγιας
Οι ”Υπέροχες γυναίκες” που αγωνίζονται και πρέπει να γνωρίσετε
https://parallaximag.gr/life/epangelma-tik-toker-pos-einai-na-zeis-se-afto-ton-chaotiko-kosmo
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ